O com una PIME pot superar les seves limitacions pel què fa a persones expertes en comerç electrònic i presència a les xarxes socials.
El suplement tecnològic de l’ABC va publicar recentment un article sobre les claus per poder tenir èxit en un projecte de comerç electrònic. Les cinc claus que proposava eren:
- Usabilitat
- Rapidesa
- Personalització
- Servei
- Transparència
Aquestes claus són molt assenyades, crec que tots estarem d’acord que si en falla una, difícilment assolirem l’èxit, però no inclouen el que per mi és el principal risc per a les petites empreses, l’esforç.
Quan una empresa compta només amb els seus propis recursos ha de valorar molt bé quin esforç pot fer i a que el pot dedicar amb eficàcia. Ha de saber que una botiga on-line requereix tant esforç o més que una botiga física.
No és habitual trobar informació de l'esforç que caldrà fer, ara bé, si comptem els aspectes de manteniment de la botiga en tota la seva extensió (logística, transport, comptabilitat, manteniment del web, etc.) i les tasques de difusió, especialment presència continuada a les xarxes socials, podem afirmar que no donarem l'abast si no som un equip -petit- multi-disciplinar ben coordinat i a plena dedicació.
Però si, com dèiem, només comptem amb els recursos propis procedents del comerç tradicional y no tenim els recursos econòmics per contractar serveis d’experts, ens trobarem que el nostre equip no té els perfils que necessitaríem i fàcilment farem l’error de fer-ho nosaltres sense tenir el coneixement adequat i sense poder dedicar-hi l’esforç necessari.
Què podem fer?
Crec que la única resposta és l’aliança. Una de les coses que ha portat la crisi és que tots els professionals estem disposats a buscar noves formules de negoci, i, si ens agrada la proposta, estem disposat a apostar-hi a canvi d’altres incentius. El més obvi, la participació en els ingressos, però ni hi ha d’altres, com l’intercanvi que cada vegada va a més.
Si fem una aliança hem d’estar convençuts i creure’ns a les persones amb les que arribem a un acord. Com quan anem al metge, la confiança és imprescindible. Si nosaltres no donem la informació al dia i “boicotegem” la seva feina, el resultat mai serà el que ens esperàvem.
Per molt que l’aliança naixerà del interès mutu, hem de fer una aposta de confiança, donar-li el temps necessari per veure els fruits, i si no ens agrada el resultat, canviar d’aliança. Per tan, quan definim l’acord hem de preveure uns objectius a complir per tal de tenir garantida la retirada sense entrar en plets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada