13/12/13

Negoci: virtual, analògic o fusió

La tendència és la fusió: virtual + analògic 

El darrer butlletí de Redes (Programa del Ministerio de Industria, Energia y Turismo) inclou un vídeo amb diverses declaracions d'emprenedors d'èxit en el marc de la European Ecommerce Conference.

En general les declaracions sobre com tenir èxit en el comerç electrònic, diuen el que és sabut: usabilitat, de cara els usuaris, transparència, etc... excepte l'Angela Wang fundadora de Republic Spaces, de la que ens ha agradat la seva intervenció, que aposta per la fusió entre el món analògic i el digital.

Mireu el minut 2:25.




La consciència de fusió d'aquets dos mons forma part del procés natural d’evolució del comerç iniciat amb la irrupció de lo digital en la nostra societat i en el comerç en particular.

Perquè les persones comencem a prendre consciència de la realitat d'aquesta fusió, primer calia que el comerç electrònic trobés les seves pròpies vies i que el comerç tradicional comencés a adaptar-se a aquest nou intrús.

Si ho pensem bé, és el mateix que ens ha passat a les persones, els que ja tenen una edat han hagut d’acostumar-se, sense aconseguir-ho del tot, als diversos gadgets digitals. En canvi els nadius digitals incorporen els dos mons amb molta més naturalitat, fusionen els dos mons.

Un dels exemples d'aquesta fusió és el showrooming, una altre d'aquestes paraules que tant els agraden als de màrqueting, que és anar a mirar a les botigues físiques per després fer la compra online allà on és més barat.

Però em sembla que l'Angela vol anar més lluny i és que qualsevol negoci d'avui té components digitals i analògics que interactuen permanentment, de manera que no podem deixar que la nostra visió es centri en un dels dos aspectes. Hem de ser capaços de veure-hi globalment.

L'equip de wordweb

La solució per a la PIME 

icona de wordweb