10/12/13

I- Com escriure a Internet: recomanacions bàsiques

Quan escrivim al nostre web o al nostre bloc, ho fem per donar a conèixer la nostra marca, és a dir, per explicar qui som, què fem i què pensem als usuaris per què interaccionin amb la nostra empresa o organització d’una manera concreta. 

Volem comunicar-nos-hi i, per tant, necessitem que ens llegeixin. Quines són les claus per aconseguir-ho?














Jerarquitzar els continguts


El primer que hem de tenir en compte a l’hora de redactar un text per a la xarxa és que no llegim igual sobre un paper que en una pantalla. A Internet, els lectors tenen poc temps i, com quan miren la televisió, els és molt fàcil “fer zàpping”. Per tal d’evitar-ho, hem de diferenciar clarament el que és important del que és secundari.


Cridar l’atenció

Els experts en usabilitat (disseny eficient de webs) han demostrat mitjançant diversos estudis que els lectors d’Internet no llegeixen amb deteniment paraula per paraula, sinó que escanegen els textos. Per això, una altra recomanació bàsica per escriure a la xarxa és tenir cura dels titulars i les primeres paraules de cada línia, que han de ser atractius i interessar els lectors d’entrada.

No enrotllar-se

Les investigacions dels experts també assenyalen que els lectors web només llegeixen el 20% del que hi ha a la pàgina. Ja hem dit que no tenen tot el dia: han entrat per satisfer alguna necessitat i volen fer-ho de manera efectiva. Així doncs, la tercera regla d’or dels continguts és no estendre’s massa, distribuint la informació en paràgrafs curts perquè els usuaris puguin localitzar fàcilment el que busquen.

La propera entrada

A la propera entrada parlarem de la redacció de les frases


L'equip de wordweb - Núria Soto 

La solució per a la PIME