12/3/14

Com hauria de ser un contingut de qualitat

Tots els que intentem tirar endavant un blog o qualsevol altre publicació digital, hem llegit que el rei és el contingut i que aquest ha de ser de qualitat si es vol reeixir: és a dir, aconseguir més seguidors,  més interacció i més negoci.

Però què entenem per un contingut de qualitat? i un contingut de qualitat és aquell que té molt èxit?



Intentarem respondre a aquestes dues preguntes a partir de la nostra experiència i de la informació que hem llegit i compartit. És per tant una visió subjectiva. Segur que ni ha d’altres. Esperem que digueu la vostra.




Un contingut de qualitat

Estarem tots d’acord que si publiquem en un blog és per explicar alguna cosa. Per tant la primera asseveració podria ser:
- un contingut que vol ser compartit ha de dir alguna cosa als lectors.
Sembla una xorrada però no ho és, només cal tafanejar per la xarxa.


La segona asseveració que segurament compartim és:
- un contingut ha de ser original
Tot i que en aquest cas s’ha de matisar, ha de ser original en la forma, en la manera que explica les idees. Ser original en les idees és verdaderament difícil i no necessàriament positiu. Ara bé, quan menys originals (quan més conegudes) siguin les idees, més original ha de ser la forma per què convidi a llegir l’article.  


El que marcarà la qualitat del blog és la coherència, costa acceptar un blog (d’un autor) que cada dia canvia de parer. Per tant podrem asseverar que:
- cada contingut d’un blog ha de formar part d’un discurs.
És a dir, cada entrada ha de tenir un fil argumental que reforci el discurs global del blog. Per tant ha de formar part d’una estratègia.

Per seguir un blog li exigim que sigui un referent per nosaltres, li exigim coherència i consistència. Ens hem d’aplicar el mateix criteri en el moment d'escriure.


Però segurament i per sobre de tot demanem que els continguts estiguin ben escrits i que siguin honestos.

Quan parlem d’estar ben escrit volem dir que no tinguin faltes d’ortografia, que la construcció de les frases sigui correcte, que les paraules escollides expliquin bé el que volem dir, ...  ...i que estiguin escrits pensant en el suport on seran llegitsTots sabem per experiència que no té res a veure la lectura en un mòbil que en un tablet o un ordinador.


Honestos: segurament tots hem llegit continguts que ens volen vendre gat per llebre, continguts que han “agafat” literalment fragments de tercers i no ens ho diuen, continguts que prometen el cel i una vegada fet l’esforç de llegir-los resulta que no corresponen al què el títol ens pressuposava.... 

No ser honest en el que es publica se'ns tornarà en contra com un bumerang, tard o d’hora. Per ser honest, entra d’altres coses, caldrà respectar les normes de conducte d’internet.

 
Qualitat i èxit del contingut, són sinònims?

La resposta a la pregunta és òbvia. No tots els continguts de qualitat tenen èxit, ni tant sols aquells que estan pensats tenint en compte als destinataris. Ara bé, en la gran majoria de cassos, els continguts que tenen èxit tenen qualitat, sobre tot si l'èxit és sostingut en el temps.
         
  
Al nostre entendre, un dels grans perills per a la qualitat dels continguts és caure en el parany de “tot per l’èxit”.

Si només pensem en l'èxit, fàcilment farem un contingut mecànic sense creativitat personal (ha de complir amb les normes de SEO, ha de fer servir les paraules de moda, ha de dir el què l’usuari vol sentir, etc...), és a dir, un contingut sense qualitat.


Segurament (és només una hipòtesi no contrastada) el contingut de qualitat que acaba triomfant és aquell que manté un grau suficient de creativitat i visió personal.

En un món on les idees s’expressen simultàniament en mil canals i que tot el què és nou ho deixa de ser en mil·lèsimes de segon, agraïm com a lectors, que els textos aportin una dosi de creativitat i que 
sostinguin una visió personal.

Hi esteu d’acord?

Entrada relacionada

- Un text ben treballat és imprescindible per aconseguir un web usable

Enllaç d'interès

- Ballenas, girasoles y Contenido de Calidad [Blog optimando]


L'equip de wordweb

La solució per a la PIME