9/10/13

I - El repte de la presencia a Internet. Bosses Barcelona com exemple

Introducció

Aquesta és la primera entrada d'una sèrie al voltant d'una botiga ficticia de bosses de pell que vol vendre per Internet.

Parlarem de com afrontar la presència a la xarxa en el cas d’un comerç petit o mitjà, que actualment no té presència a Internet o la té de manera poc efectiva.

Utilitzem un cas real per bé que amb dades fictícies per respecte a la confidencialitat.

Bosses Barcelona

D’aquest comerç en direm Bosses Barcelona.
És una botiga-taller on s’elaboren articles de pell artesanals, situada al barri de Sarrià de Barcelona.


El seu catàleg compta amb unes 1.000 referències, de les quals unes 400 són bosses i unes 600 són complements. Aquest catàleg es complementa amb encàrrecs d’articles dissenyats i fets a mida, ja que Bosses Barcelona té un departament de disseny propi.

El públic de Bosses Barcelona és el barri, especialment dones però també homes, de classe mitjana-alta. Aquest tipus de públic defuig del producte de “marca” per buscar un producte més exclusiu i personalitzat.

Actualment ha tendit a disminuir la compra impulsiva i a augmentar la reflexiva. El preu mitjà de les compres se situa entre els 150 i els 500 euros.

La publicitat de Bosses Barcelona és el boca-orella dels seus clients. La gent d’altres districtes de la ciutat que compra a Bosses Barcelona acostuma a ser gent que ha rebut un regal i que, en voler canviar-lo, descobreix el producte i la qualitat de Bosses Barcelona.

El primer objectiu, com veurem a la propera entrada, és trencar el límits del barri millorant la presència on-line.

L'equip de wordweb