16/10/13

II - El repte de la presencia a Internet. Bosses Barcelona com exemple

Resum

Bosses Barcelona és una botiga-taller fictícia de bosses de pell ubicada a la part alta de Barcelona. S'ha plantejat el repte d'aconseguir una bona "fama" a internet per tal de trencar el seu mercat natural, el barri.

Unes 1000 referències i un preu mitjà de compra d'entre 150 i 500 € són alguns dels elements amb els que compta per definir com fer aquest salt.


Objectius i reptes per aconseguir una bona presència a la xarxa 

La voluntat de Bosses Barcelona és aconseguir ampliar el seu mercat a través de la xarxa, pensant primer en altres àrees de la ciutat per, posteriorment, anar guanyant presència a Catalunya, l’estat Espanyol i el món.

En aquest procés Barcelona ha de ser la prova de foc per veure que efectivament la venda per Internet del seu producte és un fet i que per tant té sentit apostar per arribar a mercats més llunyans i més difícils d’incidir-hi.

En conseqüència tot desenvolupament que s’abordi ha de contemplar la possibilitat de créixer a mesura que es vagin assolin fites.

Un procés pas a pas 

El principal repte de Bosses Barcelona és verificar que la venda d’un producte com el seu és factible a través d’internet. Saber si la impossibilitat de tocar i “sentir” un producte que no està recolzat per una marca reconeguda és un impediment o som capaços de posicionar la marca i aconseguir la venda.

El projecte de Bosses Barcelona demana fer un procés pas a pas, on es vagin consolidant accions i avaluant-les, per tal d’anar corregint o potenciant les accions preses segons el resultat.

Objectius

- Posicionar el taller “Bosses Barcelona” com a garant dels productes.

- Disposar d’un web d’acord amb el producte, que el prestigiï i li doni credibilitat.

- Aconseguir una presència activa a les xarxes socials de manera que els clients en parlin amb els seus “amics”

- Mantenir una “conversa” sostinguda amb els clients i els possibles interessats.

- Analitzar molt bé quina mena de productes poden tenir una sortida a través de la xarxa i quina mena de productes no té sortida.

- Obrir un servei de comandes en línia que permeti demanar un pressupost i aconseguir l’encàrrec.

- Obrir una botiga en-línia per vendre, en una primera fase, els productes seriats.

En tots i cada un dels punts cal començar fent un pilot per anar ampliant amb garanties d’èxit.

La propera entrada

En la propera entrada analitzarem els valors que disposa aquest petit comerç per obrir-se pas a la xarxa.

L'equip de wordweb