28/10/13

Dialoga amb els teus clients oferint-los continguts útils

El màrqueting de continguts està de moda. 


Segons la Wikipedia "El marketing de contenidos forma parte del inbound marketing y es el arte de entender exactamente qué necesitan saber tus clientes y entregárselo de forma pertinente y convincente. En otras palabras, consiste en crear y distribuir contenido relevante para clientes y potenciales clientes con el objetivo de atraerlos hacia la empresa y conectar con ellos. No es, por tanto, contenido promocional sino útil y relevante para los usuarios y para la empresa que ha de ser aportado mediante formatos adecuados." [http://es.wikipedia.org/wiki/Marketing_de_contenidos]





















Dit d'altra manera: "La idea que hi ha darrera del marketing de continguts és molt bàsica: si comparteixis continguts d’interès amb els teus clients i clients potencials, continguts que els ajudin a resoldre els seus problemes i els facilitin la feina o un aspecte concret de la seva vida, ells et recompensaran. I de quina forma et recompensaran? Comprant un dels teus productes, recomanant els teus serveis a una altra persona, vinculant-se amb la teva empresa, etc.

En el fons el marketing de continguts proposa tornar a les arrels d’allò més bàsic i simple de les relacions humanes: sigues amable i comparteix els teus coneixements amb els altres, com a recompensa tindràs persones que també voldran compartir coses amb tu (amistats, companys/es de feina, veïns, etc.). És a dir, si dones, rebràs."
[Xènia Porcel. http://www.socialmirror.es/ca/marketing-de-continguts-definicio/]

De fet aquest bloc és un exercici de màrqueting de continguts: una solució per fer webs de qualitat, wordweb, obre un bloc, Comunicació digital, al voltant de la importància de la comunicació de les empreses a la xarxa a l'hora de millorar les seves vendes, en el que les entrades estan lligades a les xarxes socials de wordweb, amb l'objectiu d'aconseguir que el nostre públic objectiu, petita i mitjana empresa, aposti per la nostra solució.

Però com en tot el relacionat amb el màrqueting, també amb el de continguts, l'envolta una certa grandiloqüència. "Sorprès? Home, doncs francament sí. Sorprès de que el gran avantatge del marketing de continguts sigui “donar informació de valor”. Llavors de què es tractava fins ara? De vendre glaçons a un esquimal? Ja em perdonaran però aquesta fita té més a veure amb ser un bon mentider que no pas amb ser un bon venedor. [Àlex Araujo. http://alexarabat.adimena.net/2013/04/30/marketing-de-continguts/]

Des de la nostre perspectiva, si bé estem d'acord que el món de les xarxes "necessita" continguts de qualitat, pensem que no serà només per "culpa" d'aquets que aconseguirem "vendre". Ara bé, si que estem convençuts que sense una bona estratègia de continguts serà molt difícil que ens en sortim


L'equip de wordweb